אומגה 3 ושמן דגים יתרונות

מחקרים מתפרסמים כמעט מדי יום והקהילה המדעית מגלה עוד ועוד על יתרונות אומגה 3 ושמן דגים.

1. פחות כאב פחות דלקת. לחומצות שומן אומגה 3, במיוחד EPA יש השפעה חיובית מאוד על התגובה הדלקתית שלך. באמצעות מספר מנגנונים, הן מווסתות מחזור דלקת של הגוף, אשר מונע ומקל מצבים כואבים כמו, דלקת שלפוחית השתן דלקת פרקים, דלקת הערמונית וכל תהליך דלקתי אחר..

2. לב וכלי דם בריאים. כבר הוכח שחומצת שומן אומגה 3 עובדת פלאים על הלב ועל קילומטרים של עורקים וורידים שמרכיבים את מערכת הלב וכלי הדם שלך. היא עוזרת להורדת כולסטרול, Triglycerides, LDLs ולחץ דם, ובאותו הזמן מסייעית להעלות את רמות הכולסטרולHDL הטוב. כל זה מוסיף שנים בריאות לתוחלת החיים שלך.

3. הגנה מפני שבץ והתקפי לב. כאשר הפלאק המצטבר על דפנות העורקים וכשהיא משתחררת, היא גורמת למה שנקרא פקקת, שהיא מילה נרדפת לקרישים. אם הקריש נתקע במוח, הוא גורם לשבץ כאשר הקריש נתקע בעורק, הוא עלול לגרום להתקף לב. מחקרים מראים שחומצות שומן אומגה 3 מפרקות את הקרישים לפני שיוכלו לגרום נזק.

4.תפקד טוב יותר המוח שלו לאינטליגנציה גבוהה יותר. אצל אימהות הרות ומניקות יכולה להיות השפעה גדולה בהתפתחות התינוקות שלהם. למבוגרים, משפרת את הזיכרון, חשיבה וריכוז.

5.פחות דיכאון ופסיכוזה. חוקרים במחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת שפילד, יחד עם מחקרים רבים אחרים, מצאו כי אומגה 3 או תוספי שמן דגים מקלים את הסימפטומים של דיכאון, הפרעה דו קוטבית פסיכוזה (Journal of Affective Disorderכרך 48 (2-3). 149 – 55).

 

 

6. שכיחות נמוכה יותר של מחלות ילדות. רק כדי להראות עד כמה משפיעות שמן דגים וחומצות שומן, מחקרים מראים כי ילדים (ומבוגרים) עם ADDו-ADHDחווים איכות משופרת מאוד של החיים. ואלה עם דיסלקציה דיספרקסיה הפרעות כפייתיות מקבלת הסתכלות חדשה על החיים הודות אומגה 3 ושמנים.

7. ולבסוף. הפחתת סרטן השד, המעי הגס והערמונית. צריכה של אומגה 3 שמן דגים הוכחה במניעת שלוש הצורות הנפוצות ביותר של סרטן – השד, המעי הגס והערמונית לפי מחקרים- שימוש באומגה 3 משפיעה בשלושה דרכים: עוצרת את שינוי מתא בריא נורמלי בשינויים סרטניים, מעכב צמיחה של תאים סרטניים. ומונעת השפעות אפופטוזיס משימוש בסלולר.

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש