סודות הדיאטה נחשפים

בדיאטה כמו בדיאטה, הכל נחלק ל-3.

3 סיבות לכישלון- פיצה, בורקס, שוקולד.

3 סיבות לדיכאון- פיצה, בורקס, שוקולד…

אבל יש גם 3 סיבות לניצחון. 3 הרבדים שמרכיבים את המשולש הקדוש של דיאטות מוכחות מדעית, הם פשוטים ומדוייקים ממש כמו מתכון לפירה. והיום, נחשוף אותם ונסביר מה באמת עובד ועוזר להפחתה במשקל ומה בעצם פוגע בתהליך ושולח אותנו ישירות ליציע המתרחב. תרתי משמע.

הרובד הראשון הוא לא אחר מאשר שריפת שומן

שריפת שומן הוא תהליך פיזיולוגי אשר מתקיים בשעת פעילות גופנית, אבל לא רק! ישנם צמחי מרפא שנחקרו והוכחו מדעית כשורפי שומן יעילים ביותר. שורפי השומן יצליחו במלאכתם, כל עוד אנחנו מפחיתים את כמויות השומן שאנו צורכים. אחרת לא תהיה כל משמעות לעבודתם החשובה. השריפה חשוב שתתבצע במחסני השומן בגוף ולא בשומן הזמין שכרגע הכנסנו לגוף על הדרך עם הביס של הפיצה. חשוב לציין בהקשר למימד זה, את הצורך האינהרנטי בחילוף חומרים פעיל ותקין.

 

הרובד השני הוא כמובן דיכוי תיאבון

קרוב לבלתי אפשרי להצליח להפחית במשקל ללא הפחתה של כמות המזון. ובפרט זה העשיר בסוכר, פחמימות ובשומן. עצם ההפחתה מצריכה הימנעות. הבעיה הגדולה ביותר בדיאטות היא הרעב כמובן, אך לא רק זה הפיזי אלא דווקא הרעב המנטלי.

בעניין הרעב הפיזי, כיום ישנו מידע רב העוסק בסיבים תזונתיים וההשפעה הגדולה שיש לרובם על תחושת השובע והמלאות שלנו. כצפוי, מדובר בשובע פיזי בלבד, שאינו מספק מענה שלם, אך בהחלט יש בו כדי לעזור להתמודד עם ההפחתה בכמות המזון הנצרכת. לגבי דיכוי תיאבון רגשי- העובדה שאנו מונעים מעצמנו מזון, פינוק, טעם טוב, משהו שלאחרים מותר, משהו שאנחנו אוהבים כל אלו יוצרים תחושה קשה של מחסור וסבל, אשר לא ניתן להחזיק בהם לאורך זמן.  זו מצריכה עבודה עצמית עקבית ומחוייבות גבוהה לתהליך ולמטרה. ברגע שמשלבים בדיאטה מימד של דיכוי תיאבון רגשי, בדרך של עבודה מנטלית בשילוב ויטמינים ומינרלים התומכים במצב רוח ושביעות רצון, יש בהחלט כיוון טוב להצלחה בדיאטה.

 

והמימד השלישי והאחרון הוא חיזוק אנרגטי. גם כאן המדובר בחיזור פיזי ומנטלי במקביל. חיזוק פיזי הוא כל סוג של פעילות שאנו מוסיפים לתמהיל היומי שלנו. זה יכול להיות הליכה קצרה לרכב, שנחלטנו להחנות רחוק מוך כוונה, או פגישה עם חברה לצורך הליכה יחד, וכמובן כל סוג של פעילות גופנית מוסדרת כמו ריצה, התעמלות, שחיה ועוד. למעשה די בפעילות מינורית מאד בשלב ראשון שיש בה כדי לעזור מאד בהשגת השיםור במצב רוח ובמוטיבציה להמשך התהלעך. המימד השני של חיזוק אנרגטי הוא המנטלי. כאן מדובר על חיזוק הגוף על ידי תוספי תזונה למילוי מצברים וחוסרים , וכן עבודה מנטלית מכמעותית על מודעות, סיבה ותמריצים להצלחה.

 

דיאטה היא בראש ובראשונה תהליך. על מנת לרדת במשקל בצורה יעילה ואחראית, חייבים להתייחס לכל שלושת הרבדים. הקשיים מגיעים כאשר רמת הציפיות אינה מותאמת למציאות. כמו בכל תכליך, גם או אולי במיוחד, בדיאטה יש נסיגה, עצירה, חוסר חשק ותחושת תסכול וייאוש. אלו המצליחים להפנים כי הרגשות הללו והשלבים האלו הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך, יצליחו גם להמשיך להתגבר ולצלוח את המכשולים. מי שמצפה לראות רק ירידה על המשקל מדי יום, סופו להתאכזב מאד ולוותר על התהליך בטרם עת. לכן חשוב לזכור שכדי להפוך את המשלוש הקדוש של הדיאטה לפירמידה חזקה ויציבה, יש הרבה עבודת פרך…. 😊

 

 

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש