טיפים לבעיות שינה

טיפים לבעיות שינה -אז הלילה ירד והשמש שקעה, עוד יום מטורף מאחוריכם בדרך לסופ"ש הנכסף וכל מה שאתם רוצים זה סוף סוף לישון כמו שצריך אבל אז, כשאתם בשיא העייפות, הראש לא מפסיק לעבוד ואתם לא מצליחים להירדם!!

קודם כל חשוב לזכור שאתם לא לבד!

למעלה ממחצית מאוכלוסיית האנשים בגילאי 30 ומעלה נתקלים בבעיות שינה. החלטנו לפנק אתכם עם מספר טיפים ממוקדים שיסייעו לכם להירדם מהר יותר, לישון טוב יותר ולקום בבוקר מאושרים יותר 🙂

 

יאללה נתחיל?

1. בואו נדבר על שנצ"ים –אם אתם ברי מזל ולוח הזמנים שלכם מאפשר את הפריבילגיה הזו כדאי שתדעו ששנ"צ יכולה להועיל בחידוד הזיכרון והמיקוד, ואף לשפר את ביצועי העבודה שלנו להמשך היום. חשוב לזכור כי שינה כזו צריכה להיות קצרה, עד חצי שעה לכל היותר! ולהימנע מלהירדם בשעות אחה"צ. למי מכם שהיעלמות לחצי שעה באמצע היום היא רק בגדר חלום רחוק, נמליץ לשים לב לתזונה בשעת הצהריים, ולהשתדל ככל הניתן לשלב פחמימות מורכבות וחלבונים על חשבון פחמימות ריקות וסוכרים שיגרמו לנפילת אנרגיה ותחושת עייפות מוגברת.

2. נסו לתרגל הרגלי שינה קבועים כמו פעילות חוזרת שאתם עושים כל ערב למשל קריאה בספר, מקלחת, ונסו לכוון את הכניסה למיטה לשעה קבועה ככל הניתן. מה יכול לעזור? שימו שעון מעורר, רק במקום לעורר אתכם שיזכיר לכם שזו השעה ללכת לישון. בנוסף מומלץ גם להתרגל לשעה קבועה להתעורר בה (גם אם יש לכם חופש מחר). הרגלים אלו עוזרים למנגנון הטבעי של הגוף להיכנס למצב שינה ומצב ערות ביתר קלות ומהירות.

3. לכל אוהבי ה'נודניק' וודאי יצער אתכם לשמוע שההרגל לפרגן לעצמכם עוד כמה דקות, בעצם מאד פוגע ביכולת שלכם להתעורר רעננים, בין נודניק לנודניק מחזור השינה שלכם לא קרוב להיות עמוק מספיק ולכן תהפכו ליותר עצבניים וחסרי כוח. אנחנו לא אומרים לכם לקפוץ מהמיטה מיד עם צלצול השעון (למרות שזה דומה ללקפוץ למים בבת אחת, וכך הגוף מתרגל למצב החדש במהירות) אבל עדיף לכוון מראש את השעון כך שנקבל כמה דקות אקסטרה ולוודא שהשעון היחידי הוא זה שיעיר אתכם.

4. כל מה שעוזר לכם להוציא את הלחץ מהראש- אם זה נשימות עמוקות או אפילו לרשום ביומן את כל הדברים הפחות נעימים שעבר עליכם ביום ולשחרר את המחשבות הטורדניות מהראש.

5. גם אתם מסתובבים מצד לצד? יכול להיות בעצם שזה לא אתם , מתי החלפתם מזרן וכריות? מומלץ להחליף מזרן כל 5 -10 שנים וכריות כל 1-3 שנים. תבדקו באמת שנוח לכם במיטה שלכם.

6. אורות- במהלך היום מומלץ להיחשף לאור השמש כדי לא לפגוע בשעון הביולוגי הטבעי של הגוף , בלילה עדיף להימנע מחשיפה לאור ובפרט לאור כחול שבד"כ מופק לנו מהסמארטפונים .אז מה לעשות? תעבירו את הפלאפון למצב לילה שימנע את האור הכחול או שתימנעו משימוש בנייד בחדר השינה (בספק גדול).

7. שהמיטה תשמש רק למטרות שינה ו 😉 לא מעבר לזה :ספרים, אוכל ומחשב נייד מחוץ לתחום.

8. שגרת אימונים – אפילו הקלה שבהם תעזור לכם לישון יותר טוב , חשוב לזכור שלא מומלץ להתאמן סמוך לזמן השינה

9. ארומתרפיה – שמן לבנדר במבער שמנים יכול לעזור לשינה עמוקה יותר לפי מחקרים – אם רוצים לדעת עוד על שמן לבנדר מומלץ ללחוץ על הלינק כאן

10. להיכנס לאמבטיה חמה לפני השינה – כאשר אנחנו יוצאים ממים חמים הטמפ' של הגוף יורדת וזה מחקה את הירידה הטבעית בטמפ' הגוף לפני השינה ולכן אחרי אמבטיה חמה ישנים טוב יותר.

11. קפאין – מי מאיתנו מצליח להעביר יום בלי כוס קפה/תה ? אנחנו בטוח לא! במיוחד בבקרים, קשה לנו להתניע לפני שתדלקנו במנת קפאין הגונה. בכל זאת קפאין עוזר לריכוז שלנו ואפילו מעולה להמרצת הגוף לפני אימונים אך השתדלו להימנע מצריכת קפה בשעות אחר הצהריים והערב בכדי למנוע את מצב הערנות שיגיע בעקבות זאת…

 

12. גם תוספי תזונה יכולים לעזור לשינה שלכם כמו שורש ולריאן – יכול לסייע להפחתת נדודי שינה ולסייע להירדמות . רוצים לדעת עוד על שורש ולריאן לחצו כאן

13. הטיפ האחרון לשינה ערבה מותנה רק בהחלטה אחת שלכם והיא להפסיק לעשן! ניקוטין פועל על הגוף בדומה לקפאין וגורם לנו להתעורר, חוץ מזה עדיף ריאות נקיות לא?

אלו היו טיפים לבעיות שינה שבתקווה יעזרו לכם כדי שתוכלו לישון כמו תינוקות ZzZz

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש