ויטמין E לשיער בריא

ויטמינים, חלבונים ומינרלים הם חומרי מזון כללי הנדרשים שיער בריא. חומרים מזינים אלו נמצאים במזון שאנו לוקחים. חוסר של חומרים מזינים אלו גורם לבעיות כמו מספר נשירת שיער, דילול שיער, שבירות, מאפיר בטרם עת, קשקשים, וכן הלאה. לפיכך, ויטמינים חשובים מאוד על מנת לקבל שיער בריא.

ויטמינים העיקרים שמשפיעים על בריאות השיער הם:

ויטמין A – מייצר חלב הקרקפת בריא

ויטמין C –  נוגד חמצון

ויטמין E לשיער בריא- משפר את זרימת הדם לקרקפת

 

ביוטין (מייצרקראטין), אינוסיטול (שומר על זקיקי השיער בריא),חומצה ניאצין (מקדם מחזור הקרקפת) ו פאנטותנית, חומצה פארא-Aminobenzoic,ויטמיןB6 וויטמיןB12 כי למנוע נשירת שיער מאפיר. מבין אלה, נמצא יש השפעה משמעותית לויטמין E על בריאות השיער ולא רק, אלא גם העור והציפורניים.

 

ויטמיןE פועל כנוגד חמצון המסייע במחזור יעיל של הקרקפת בשל ספיגת חמצן מוגברת בדם. זה מסייע באספקת החמצן בדם ובכך מעכב הזדקנות התאים. אנטיoxidating  בויטמין מסייע גם היא להקל על עייפות, לחזק את קירות נימי הדם ולהביא מזון לתאים .זה גם מונע היווצרות קרישים בדם. ויטמיןE  משמש למניעת עקרות גם מחלות אחרות כמו ניוון שרירים.

 

ויטמין E נמצא במקורות מזון הבאים: בעיקר בשמנים צמחיים, פולי סויה, שמן נבט חיטה, ברוקולי, דגנים, תרד, שעועית, אגוזים, דגנים, זרעים גולמיים,ביצים וירקות עלים ירוקים

.מינון יומי של 10 מיליגרם של ויטמין E מומלץ בדרך כלל לגברים מבוגרים

8 מיליגרם עבור נשים בוגרות.

מקור נוסף של ויטמין E הוא תוספי ויטמינים מלאכותיים אלה זמינים בצורה של טבליות או כמוסות. עם זאת, נמצא שיש לויטמין E כמה תופעות לוואי כמו לחץ דם גבוה ,הפחתת קרישת הדם. לפיכך, יש לצרוך רק לאחר התייעצות עם רופא מומחה.

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש